Ser jag dig som en fjortis?

Hej! Käkade nyss tacos och det satt finfint i magen :) Aja men det var inte det jag ville skriva om utan vad som är en fjortis för dig?

När jag ser nån som är väldigt sminkad, alltså klumpar på fransarna av mascaran, brunkräm, blondin för det är ju dom flesta, skulle inte vilja det för jag är ju blondin men men.., värsta randen i fejan, idomin (även fast jag har det själv haha xD), ja men typ det... då skulle jag se den personen som en fjortis men egentligen så är ju det helt fel att tycka när man bara ser personens utseende för en fjortis är ju en sån som försöker spela ball och beter sig på ett himla sätt (asså typ dålig attityd) och som inte kan stå för vad dom tycker och försöker få uppmärksamhet och kör med himla mycket smink... så ser iaf jag en fjortis.. jag menar lixom att om jag skulle börja sminka mig nu med brunkräm, mascara, idomin och juste sån här typ vit ögonskugga vid ena kanten av ögat så skulle säkert dom som inte känner mig så bra kanske tro att jag försökte vara ball och få uppmärksamhet.  

Men mina kompisar vet ju vem jag är och om jag fortfarande betedde mig på samma sätt som förr så skulle dom ju inte märka någon skillnad förutom på utseendet med all smet i fejan och det får man ju tycka vad man vill om men om några av mina kompisar (som jag vet att dom inte skulle nu) skulle säga att jag blivit värsta fjortisen då skulle jag bli väldigt nyfiken på vad dom tycker att en fjortis är och om dom förklarar en fjortis som en bra person med massa smet i fejan då skulle jag vara glad att dom tyckte det men inte om dom tyckte att en fjortis är en sån som jag beskrev det.

Haha det här blev värsta hemska texten och typ ett hot mot mina kompisar men det är absolut inte så jag menar det utan heela poängen med det här inlägget är att jag tycker att man ska kunna ha på sig vad som helst utan att tycka att det är en fjortis tröjja fast det är klart, om det bara är fjortisar som har en sån tröjja så har den ju blivit fjortisstämplad men då kan du göra så att den inte blir det längre genom att köpa den! Jag har varit jättekinkig med det där, tex att jag gillar en tröjja men jag vet inte riktigt om jag "vågar" köpa den för att folk ska tycka att jag är värsta fjortisen men från och med idag så bestämde jag mig för att köpa det jag tycker är snyggt även om det är fjortisstämplat!

Slutsats: Om du tycker det är snyggt med massor av brunkräm i fejan, smeta in det då!
Om du tycker det är snyggt med idomin som jag, lägg på det då!
Om du tycker att det är snyggt med brun utan sol som jag, ha på dig det då! (men var noga med att lägga det jämnt för man ser verkligen när det ligger fel).
Om du tycker det är snyggt med lime gröna byxor och en rosa tröjja ha på dig det då men då får man kanske räkna med att man kanske blir sedd som att man vore lite udda men om du gillar dom kläderna och dom andra tycker att du är lite udda så är väl det ett bra udda för dig?

Alla kan inte gilla allt men OCH?!


Alla är udda som ni ser här!
(gammal bild men fortfarande samma person)


Kom ihåg att om du har kommenterat här förut och sedan skriver en anonym kommentar så kan jag fortfarande se vem du är.
Postat av: Mli

Tack! :D Din e oxå jättesnygg!

Bra inlägg förresten ;) Använder du brun utan sol elr tycker du bara det e snyggt??

2011-02-12 @ 23:10:16
URL: http://vannerforalltid.blogg.se/
Postat av: Maria Holmkvist Biles

DU ÄR KLOK DU!!!

Kramar i massor från Maria (eller som din mor plägar säga: Maria Gudmor, låter inte klokt;-)

2011-02-17 @ 01:01:19

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Din blogg:

Skriv här gullunge:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0