Rutor för ansiktet!

Hej hej!

Jag fick en fråga av Johanna förut om jag kunde visa hur man gör så att det blir såna där suddiga rutor framför ansiktet t.ex. och ja det är självklart att jag kan! Här är beskrivningen:

(det här gör du i photoshop, jag har photoshop elements 6.0)

1. Öpnna en bild (såklart)

2. Markera sedan det som du vill ska bli rutigt/suddigt. Om du vill ha ansiktet suddigt så gör du en ruta runt det, ja ni fattar.

3. När du har markerat det så trycker du på "Filter" och väljer "Pixelate" och när du har valt Pixelate så kommer det upp några alternativ och alla är bra, dom gör olika saker men jag brukar oftast använda "Mosaic".

4. När du valt Mosaic så kan du ställa in hur suddigt det ska vara och sen när du gjort det så är det bara att trycka på ok! Sen är det klart :)

Det kan t.e.x se ut såhär:



Det här ska nog sparas i en ny kategori...


Kom ihåg att om du har kommenterat här förut och sedan skriver en anonym kommentar så kan jag fortfarande se vem du är.
Postat av: Zami

Snygg tröja :D

2011-01-07 @ 23:56:58
URL: http://zandrajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Din blogg:

Skriv här gullunge:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0