Vilken tårta skulle ni välja? Min eller hennes? :)

Hej! I helgen så bakade ju jag en After Eight tårta men jag visade aldrig hur det blev och sånt men jag tänkte göra det nu, här är receptet:

INGREDIENSER

12 portioner/st.
200 gram smör
100 gram mörk choklad(70%)
100 gram after eight choklad(12plattor)
4 st ägg
2 dl strösocker
1 tsk Vanilijsocker
2 dl vetemjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 krm salt
Glasyr:
50 gram smör
1,5 dl vispgrädde
100 gram after eight choklad
4 droppar pepparmintsolja
Garnering:
18 st after eight choklad
färsk mynta
Betyg: 4.5/5 (4 röster, 0 kommentarer)

Chokladtårta med mild mintsmak..

Typ: Dessert
Kök: Skandinavien
Tillagning: Bakat
Etiketter: snabbt, lättlagat

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Sätt ugnen på 175*. Smält smör,choklad och After Eight i en kastrull och låt svalna.
  2. 2. Vispa ägg,strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.Blanda ner chokladsmöret.Sikta ner vetemjöl,kakao,bakpulver och salt.
  3. 3. Klä bottnen på en form med löstagbar kant,24cm i diameter,med bakplåtspapper.Häll smeten i formen och grädda i nedre delen av ugnen ca 20min.Kakan är klar när den släpper kanterna och nästan har stannat i mitten när man skakar formen.Låt svalna och låt kakan stå kvar i formen.
  4. 4. Smält smör,grädde och After Eight till glasyren.Smaksätt med pepparmintsolja.Häll glasyren över kakan.Låt stelna i kylen 2-3 timmar.Lossa kakan från formen med hjälp av en kniv och garnera med After eight runt kanten och mynta.

Serveringsförslag: vaniljglas eller vispad grädde

Dryckestips: kaffe

Jag tyckte det lät jättekonstigt att man skulle hälla på glasyren när den står i bakplåtspapper för då rinner ju glasyren över men den gör inte det, om ni vill testa den så gör bara det som står på receptet även fast det kanske låter konstigt, det blir toppen! :)
Såhär blev den tjejens tårta som lagt ut det här receptet:
Recept: After Eight Chokladtårta
Och såhär blev min:
Pyntade min med myntablad och en godiskanin, det var jättegott till! :)
Okej om ni måste välja vilken tårta ni helst skulle vilja ta en tugga av innan ni dör, vilken skulle ni då välja? Min eller hennes? :P
Ps. Glöm inte bort Dagens blogg tävling, utser 4 vinnare efter jag sett det där nya programmet "Klockan åtta hos stjärnorna" det är typ 4 kändisar som ska bjuda varandra på mat, som Halv åtta hos mig fast med kändisar dåra :)
Det börjar nu!

Kom ihåg att om du har kommenterat här förut och sedan skriver en anonym kommentar så kan jag fortfarande se vem du är.
Postat av: Vikky

sv: haha ja ;)

2011-04-27 @ 20:07:30
URL: http://someordinarygiirls.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Roligt att du är med i dagens låt, vinnaren kommer upp strax :)



Var med i dagens film också :)

2011-04-27 @ 20:48:04
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Fotograf Malin Westman

Sv; tack så mycket ^^

2011-04-27 @ 21:03:42
URL: http://fotografmalinwestman.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Nu är dagens låt vinnaren uppe på bloggen, kom in och kika om det var du som vann, om inte?

Då kan du alltid försöka igen, för nu har en ny tävling redan börjat i samma inlägg som vinnaren står i :)

2011-04-27 @ 21:21:40
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Tove

Nu är vinnarna av dagens blogg uppe på bloggen! Kika in och kolla ifall någon av dem blev du :)



Om inte så kommer eventuellt en ny dagens blogg upp imorgon, men bara kanske. Så håll koll!



Haft en bra dag? :)

2011-04-27 @ 21:37:49
URL: http://toveelundberg.blogg.se/
Postat av: Karolina

Din, lätt ju! Mycket snyggare :)

2011-04-28 @ 10:20:04
URL: http://ockalina.blogg.se/
Postat av: Emma

Din! Den såg godare och färggladare ut :D

2011-04-28 @ 16:41:43
URL: http://emelisasfoto.blogg.se/
Postat av: sara

ddin :DDD

2011-04-28 @ 22:34:15
Postat av: REBECCA

Hej! Det var ett tag sedan. Har varit lite upp och ner på bloggen den senaste tiden.

Men hur är det med dig idag då, allt bra? kram

2011-05-05 @ 21:24:07
URL: http://magicstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Din blogg:

Skriv här gullunge:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0