Cakepops är mycket gott! ;p

(haha rubriken rimmar lite om man säger det på ett speciellt sätt :p)

Tänkte bara tipsa er om en grej man kan göra om man har tråkigt eller nåt sånt för då kan man baka cakepops!
Det är vääldigt enkelt fast man kanske måste åka och handla lite innan då men det är inte mycket.

Du behöver:

Ett paket Ballerina kladdkaka.
100 g färskost (tex philadephia, det körde jag på).
200 gram choklad, om du använder vit så kan du färga den med karamellfärg.
Grillpinnar som du klipper av eller ett par riktiga cakepopspinnar.
Strössel, vilket som helst.

Såhär gör du:

Mosa kakorna, antingen i en mortel eller i en mixer (som jag gjorde) men då får man ta några i taget och sedan mosa lite för hand.
Häll sedan ner kakmoset i en bunke, efter det så ska du blanda ner färskosten tillsamans med kakmoset så att det blir en slags deg.

Smält nu chokladen antingen i mikron eller i ett vattenbad, jag körde på vattenbad.
Rulla "smeten" till bollar nu (bestäm storlek själv).

Nu kan du välja om du vill sätta fast bollarna på grillpinnarna och sen doppa dom i chokladen eller om du rullar bollarna i chokladen innan du sen sätter fast bollarna på grillpinnar när chokladen har stelnat.

Jag satte fast bollarna på pinnarna innan men då ramlade bollarna av från pinnarna när jag sedan doppade dom i chokladen så jag skulle föredra det andra alternativet.

Såhär såg mina ut:




Som ni ser så är det några som ramlat men dom var lika goda ändå :)
Jag hällde också i lite socker till häften av glaset för att pinnarna skulle kunna stå lite stadigare.

Kom ihåg att du kan ta vilka kakor med fyllning i som helst, du kan ta alla slags Ballerinakakor också kan du ta Oreokakor och ah ni fattar :)

Kom ihåg att om du har kommenterat här förut och sedan skriver en anonym kommentar så kan jag fortfarande se vem du är.

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser)

Din blogg:

Skriv här gullunge:

bloglovin
Trackback
RSS 2.0